Financial Controller for Enisca
Nøkkel kompetanser
- En kvalifisert regnskapsfører (ACA, ACCA, CIMA) med minimum 2/3 års erfaring etter kvalifisering innen industrien
- Kvalifisert fra praksisbakgrunn
- Erfaring med å jobbe med regnskapsprogramvare fra finanskassen er ønskelig
- Ønske om å jobbe i et fartsfylt kommersielt miljø.
- Sterk kommersiell og forretningsmessig innsikt.
- Gode kommunikasjons- og mellommenneskelige ferdigheter, sammen med en proaktiv og positiv tilnærming.
- Evne til å støtte ikke-finansielle ledere med passende finansiell informasjon.
- Kunne ta eierskap og ansvar for eget arbeid med iver etter å ta videre ansvar.
- I stand til å forutse og løse problemer, sammen med å identifisere løsninger sammen med annen nøkkelledelse når og når det er nødvendig
- Et førerkort
- Erfaring fra produksjons- eller ingeniørindustrien vil være å foretrekke (CIS, VAT DRC, IR35)
- Høy kompetanse innen informasjonsteknologi, spesielt Microsoft-produkter og regnskapssystemer
- Omhyggelig, organisert og i stand til å prioritere arbeidsmengder i travle perioder
- Personalledelsesevner, i stand til å samarbeide godt med andre og ha kontakt med kolleger på forskjellige steder/steder
Rolle Formål
Det kreves en finanskontrollør-rolle for å føre tilsyn med administrasjonsregnskapet og lønnsfunksjonene mens du overvåker ytelsen til et lite team, som rapporterer generelt til FD. Ettersom selskapet fortsetter å vokse, vil finanskontrolløren bli pålagt å støtte den strukturelle veksten til teamet og selskapet. FC vil samarbeide for å utvikle ferdighetene og kunnskapen til teamet og føre tilsyn med alle aspekter av operasjonell og kommersiell økonomi
Rolleoppsummering
- Utarbeidelse av månedlige CV1-rapporter, jobb- og kostnadsrapporter for PM.
- Sikre rettidig levering av konsernledelsesinformasjon.
- Utarbeidelse av daglige kontantrapporter og ukentlige kontantstrømprognoser.
- Debitorkontroll og styring.
- Kreditorkontroll og styring av betalinger inkludert underleverandører.
- Assistere innkjøpsreskontroteamet når det er nødvendig og ta ansvar for fullstendigheten og nøyaktigheten til innkjøpsreskontroen.
- Utarbeidelse av konsernintercharger.
- Administrer og koordiner oppgavene og ytelsen til regnskapsteamet, dette inkluderer opplæring og krysstrening for å sikre at alle oppgaver utføres kompetent.
- Samarbeide med teammedlemmer for å dele oppgaver og
ansvar; sikre at kontoteamet og funksjonen fungerer effektivt for å dekke enhver fraværsperiode, inkludert ferier eller annen permisjonsperiode. - Sørg for at alle selskapets retningslinjer, prosedyrer og beste praksis brukes i effektiv drift av avdelingen.
- Handling av alle punkter identifisert under internrevisjon for å sikre at det er
praksis og etterlevelse av konsernets regler. - Involvering i forvaltning av bedriftens bankkontoer og betalingsgodkjenninger/prosedyrer.
- Kontakt med revisorer og andre eksterne rådgivere, leverandører, kreditorer og entreprenører.
- Kontakt med PM/QS for å overvåke utgifter mot budsjett på prosjekter/produksjonsanlegg.
- Eventuelle andre plikter som måtte kreves av stillingsinnehaveren.